Licencjonowany przewóz osób na terenie Kraju i Unii Europejskiej

Kraków – Praga

2 sierpień 2016

Dzisiaj odwiedziny ulubionej Pragi. Miejsce częstych wyjazdów naszych rodaków. Wyjazd rozpoczęliśmy z Krakowa. Od początku towarzyszyła nam fantastyczna pogoda, którą zabieramy do stolicy Czech. Bez przestojów pokonaliśmy bramki opłat w Balicach i udaliśmy się autostradą A4 w stronę Katowic by dalej zmienić ją na Bursztynową i wjechać na terytorium naszych południowych sąsiadów. Nie opodal Ostrawy mały postój. Krótkie rozprostowanie kości i ruszamy w dalszą podróż mijając Ołomunic i Brno. Pogoda była niezwykle udana. Na miejscu temperatura wynosiła około 25 stopni Celsjusza, niebo na przemian było słoneczne i zachmurzone. W jednej chwili swoją obecnością postraszył nas deszcz ale byliśmy wtedy w autokarze przejeżdżając z jednej strony Pragi na drugą. Nie zdołał nas zmoczyć. Nie potrzebne zatem były przygotowane parasolki i peleryny. Jeszcze wtedy nie wiedzieliśmy, że pogoda będzie łaskawa przez cały weekend.

Na początku ruszyliśmy zobaczyć rynek i ratusz. Centrum zachwycało swoim klimatem i architekturą. Byliśmy niezależni czasowo więc mogliśmy pozwolić sobie na kawę i ciasto. Nie musieliśmy biegać za przewodnikiem, szliśmy własnym tempem. Dalej jeden z najbardziej znanych mostów w Pradze – Most Karola.  Z niego roztacza się widok na rzekę Wełtawę. Seria fotografii i możemy ruszać w dalszy spacer. Na dzisiaj zaplanowaliśmy zwiedzenie jeszcze dzielnicy Mała Strana. W sprawnym przemieszczaniu pomoże nam gotowy do jazdy autokar. Wykorzystamy go również jutro przemieszczając się z zarezerwowanego hotelu na obrzeżach miasta jadąc do centrum. Jutro panujemy zobaczyć Josefov, Hradczany, przejść słynną Złotą Uliczką i ponownie zatrzymać się na kawę lub piwo w Starym Mieście. W dzień powrotu rejs po Wełtawie i rozkoszowanie się widokiem miasta z perspektywy rzeki.